duminică, 17 decembrie 2017

Antonius Caracalla- La Bode Museum, Berlin.


     Mi-am petrecut copilăria pe un bulevard care se numea Antonius Caracalla și mă întrebam, copil fiind, cum o fi arătând oare împăratul ăsta. Între timp, am descoperit la Bode Museum, în Berlin, singura pictură înfățișând întreaga familie a unui împărat roman care ni s-a păstrat din antichitate până azi, cea a lui Septimius Sever cu soția sa Julia Domna și cu cei doi copii, fiica sa Geta și fiul său... Antonius Caracalla! Numai că prințul NU mai figurează în tablou! După ce Geta a fost ucisă, din dispoziția sa, chipul i-a fost răzuit.
Așa se face că nici până azi nu am reușit să aflu cum arăta cel căruia bulevardul pe care am copilărit îi datora numele.


Foto: Crisula Ștefănescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu