duminică, 17 decembrie 2017

Vila Storck necesită de urgență reparații









    De Vila Storck din București mă leagă multe amintiri. Acum vreo patruzeci de ani mergeam aproape săptămânal acolo cu fiica mea, Monella. Locuiam foarte aproape, pe Căderea Bastiliei, și până la vila Storck nu făceam mai mult de două minute. Cum erau puține locuri de joacă sau parcuri, profitam de apropierea casei Storck ca să scot copila la aer. S-o vizitezi costa un leu și aveai acces și în grădină. 
Când am fost în țară anul trecut la Bookfest, mi-am făcut timp să dau o raită și prin locurile unde am locuit cândva. 
    Căderea Bastiliei este de nerecunoscut; au mai rămas doar câteva din casele pe care le știam. Senzația este de sufocare: o stradă îngustă, străjuită de o parte și de alta de enorme blocuri care parcă te strivesc, iar pe trotuare, atâtea mașini încât aproape că nu ai cum să te strecori printre ele.
     Am luat-o la stânga pe Grigore Alexandrescu și încă o dată la stânga, pe Vasile Alecsandri și, la numărul 16, am dat de Casa Storck. Da, era Casa Storck... numai că într-o stare în care are nevoie urgentă de reparații. Și dacă public acum cele câteva poze pe care le-am făcut este pentru că mă gândesc că poate se va găsi cineva să-i sară în ajutor și s-o salveze înainte de a fi prea târziu.

   La Balcic, vila ridicată de Frederick Storck și Cecilia Cuțescu Storck, pe malul mării, în apropierea palatului reginei Maria, stă deja părăsită și într-o stare înaintată de degradare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu