joi, 5 octombrie 2017

O întâlnire neconsemnată: Augustin Buzura - Andi Ștefănescu



    Un  volum intitulat „Întâlniri cu Augustin Buzura”, alcătuit și îngrijit de Angela Martin, reunind mărturiile unor personalităţi ale vieții culturale, scriitori, artişti, publicişti din ţară şi străinătate, colaboratori, prieteni şi apropiaţi, care s-au conformat acelei „culturi a întâlnirii”, proprie lui Augustin Buzura, a fost publicat zilele acestea la Institutul Cultural Român. Sunt acolo multe nume… 
   Aș vrea însă să mai semnalez o întâlnire, pe care aș numi-o discretă, aceea dintre Augustin Buzura și soțul meu, Andi Ștefănescu, redactor la Secția de Știri a Europei Libere, cunoscut ascultătorilor sub pseudonimul Horia Costescu. Spun discretă, pentru că nu a fost marcată, dat fiind că Andi s-a arătat mereu de o modestie exagerată. Când Gusti ne-a vizitat în 1988 și 1989, a petrecut multe  zile și ore împreună cu Andi, plimbându-se prin München și împrejurimi. Știu că stăteau de vorbă mult după miezul nopții, discutând îndeosebi politică și ascultând muzică. Mi-aduc aminte că Andi, fericit că reușise să obțină o bandă, i l-a pus pe Dorin Liviu Zaharia, un nume aproape necunoscut în România acelor ani. Amândoi puteau să stea noaptea; Gusti era în vizită, iar Andi lucra în ture, însă eu, care urma să merg a doua zi dis-de-dimineață la radio, îmi puneam perna în cap încercând să adorm. Andi i-a făcut lui Gusti mai multe fotografii și ne-am bucurat să regăsim o fotografie din acei ani mărită ca poster  în biroul lui Gusti de la ICR. 
  Fără a intra în amănunte, Gusti a menționat vizitele la noi. "La Ștefănești în casă am cunoscut sau reîntâlnit o seamă de personalități marcante ale exilului și, tot acolo, mă puneau la curent nu numai cu noutățile politice importante ale momentului...” (Augustin Buzura TEROAREA ILUZIEI Convorbiri cu Crisula Ștefănescu, pg 205)

  

Augustin Buzura și Andi Ștefănescu. Foto: Crisula Ștefănescu



Augustin Buzura, Crisula & Andi Ștefănescu, München, decembrie 1989. Foto Monella Kaplan
                             
După 1990, am devenit și mai apropiați. Gusti ne-a vizitat la München, de Crăciun, cu întreaga familie, așa că petrecerile și întâlnirile la noi s-au ținut lanț.

Andi Ștefănescu, Nicolae Stroescu, Augustin Buzura Foto Crisula Ștefănescu

 
Matei  Chihaia, Viorica Cortez, Ada Buzura. Foto Crisula Ștefănescu


   Monella Kaplan, Babi, Ada & Gusti Buzura, Alexandru & Galatea Ciorănescu, Moussy Chihaia.





 
Monella Kaplan,  Dionisie (Biți) Ghermani, Ada Buzura, Nicolae Stroescu, Gusti & Adrian Buzura Foto Andi Ștefănescu


Noi, la rândul nostru, ori de câte ori mergeam în țară, și am fost de multe ori, ne opream și rămâneam câteva zile la Cluj. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu