vineri, 13 octombrie 2017

Tiger și Itzuki

Tiger. Foto Crisula Ștefănescu

      Tiger, motanul vecinilor, a hotărât să se mute la noi. Nu cunoaștem motivul. Îl bănuim numai. Credem că e îndrăgostit până peste urechi de Itzuki,  o pisică mândră, în trei culori, aducătoare de noroc.

Itzuki, mândră în toate cele... Foto Crisula Ștefănescu

     Și dacă ai noroc ce-ți mai trebuie? Și-a purtat noroc până și sieși, pentru că am găsit-o aproape moartă de foame lângă hotelul Rim din București, într-o zi rece de noiembrie, când am ieșit să mergem undeva să mâncăm și am salvat-o luând-o în hotel, unde a locuit clandestin, cu complicitatea femeilor care făceau curat, până i-am făcut analizele și pașaport și am adus-o cu noi în Germania. 
 
Itzuki la Rim, în așteptarea pașaportului. Foto Andi Ștefănescu
      Am botezat-o Itzuki, pentru că am găsit-o într-un copăcel numai spini, unde se cățărase de spaima câinilor; ne-am uitat prin dicționare să-i căutăm un nume și, nu știu cum s-a întâmplat, dar am ajuns la dicționarul japonez, care s-a deschis nici mai mult nici mai puțin decât  la cuvântul pom- Itzuki!

Itzuki sub ferigă
    În momentul în care Tiger a luat hotărârea să se mute, s-a gândit  să nu vină cu mâna goală, ca un neam prost!  Nu,  Tiger a apărut cu daruri! Pentru noi? Pentru Itzu? Nu se știe.  A cărat timp de două zile, de dimineață până seara, străbătând un drum lung până la noi. Din dormitorul vecinilor, de unde își făcea rost de daruri, și care este la etaj, străbătea un culoar, cobora scara, trecea printr-un hol, apoi prin ușa pisicilor care duce la pivniță, intra în pivniță, la capătul pivniței urca o scăriță până la geam, ieșea pe geam, traversa toată curtea, sărea pe pervazul unei ferestre de la casa noastră, intra pe ușa pisicilor, trecea printr-un mic hol, trecea printr-o a doua ușă  de pisici, din nou printr-un culoar, traversa bucătăria și, în sfârșit, intra în salon.
 
Tiger mutându-se. Foto Crisula Ștefănescu
    Fotografia îl surprinde  în salon în momentul în care inventaria și sorta lucrurile aduse. L-am ajutat puțin că nu se mai descurca. Am înapoiat ulterior vecinilor două sacoșe mari pline cu lucruri.  Pe Tiger nu l-am putut înapoia însă. Nu a mai vrut să plece de la noi nici în ruptul capului. Vecinii s-au mutat. El a rămas pe loc.

Tiger, mutându-se. Detaliu. Foto Crisula Ștefănescu



2 comentarii: