marți, 12 septembrie 2017

5 poezii din volumul SEMNE, Ed. Albatros 1999.


RUGĂ

Dă-mi, Doamne, iarăși dorul de-a trăi.
Zidită, așa cum sunt, în spaime
mi s-a înfipt adânc în carne
indiferența zilelor pustii.

Trimite-mi, Doamne, îngeri galbeni,
imenșii nuferi de lumină,
înmlăștinarea mea să aibă
justificarea ei divină.

Trimite-i, Doamne să se roage
în aerul încremenit,
împotmolirea-n neputință,
prin ruga lor, să ia sfârșit.


TABLOU CU MEDUZE

În visul meu, orgii de galben mut.
Te strig, mă strigi,
cuvântul e de lut.
Ni se sfărâmă jalnic între buze.
Pe gura arcuită a țipăt dorm meduze.



ÎN TIMP CE ALERGĂM

În timp ce alergăm
se face iarnă,
soarele, ploaie,
ploaia, la rândul ei, zăpadă.
Ne cresc pe tinerețe noduri
și din pădurile de spaime
ies animale mari pradă.

În timp ce alergăm se face iarnă...



PERSPECTIVĂ

Un pictor mă pictează-n perspectivă
din ce în ce mai mică
și mai îndepărtată.
Și, totuși, mai aproape,
cu fiecare clipă,
de magicul  "A fost cândva, odată..."



TABLOU CU GARĂ

În gara pustiită intră un tren pustiu.
Nimeni nu urcă și nimeni nu coboară.
Din șine ruginite cresc vrejuri de dovleci
și, prin cârcei, se prind timid de scară.

În gara pustiită intră un tren pustiu.
Nimeni nu urcă  și nimeni nu coboară.
Lumina explodează în vrejul de dovleci.
E început de toamnă. Și e seară.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu