joi, 7 septembrie 2017

O selecție -3 poezii- din volumul de debut, Vraja orei


O selecție de 3 poezii din volumul de debut, Vraja orei, editura Jurnalul literar, 1998, cu o prefață de Alexandru Ciorănescu și postfață Ana Blandiana.


ÎN CE MOMENT MOR MACII

Iubitul stă cu mâna pe coapsa-mi alungită.
Coboară din albastru vapoare lungi și moi.
Mi-e gura rană vie și carnea răvășită
de spaima zilei crude cu rânced gust de ploi.

Lumina ce se naște mă doare ca-ntrebarea
la care blestemată tot nu găsesc răspuns:
în ce moment mor macii de se sfârșește vara,
care abia-ncepuse și care s-a și dus?


OBOSEALĂ

Marea își vuiește singurătatea verde.
Pașii ni se îngroapă moi în nisip.
Mâna ta pe umărul meu a obosit.
Ne cresc alge pe ani
și cuvintele adorm nerostite.


CER  CANCERIZAT

De-o vreme-mi cade ora mereu cu ea egală
și ceasurile-mi mor  treptat de plictiseală.
Îngeri bolnavi cu aripi de trestie m-ating,
mi se-alungește glezna de spaima de nimic.

Biserici ies din apă mușcate adânc de pești
și-o ghicitoare plânge pe zațul unei cești.
Pe stâncile din creier se desfrunzesc copaci
și urcă-ntruna spaima ca vrejul pe araci.

Se găurește cerul de timp cancerizat
și plopii așază-n grabă proptele la neant.
O mână nevăzută, cât muntele crescută,
prin găuri mă culege și lacomă, și mută.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu