vineri, 22 septembrie 2017

Augustin Buzura în amintire



    Astăzi, 22 septembrie, Augustin Buzura ar fi împlinit 79 de ani. N-a fost să fie. Ne-am întâlnit, ca de obicei, în vară la Bookfest. Am fost la lansarea unei cărți de poezie a  Monicăi Vouduri, după care am mâncat împreună și ne-am povestit evenimente mari și mici din ultimul an. Ne-am revăzut apoi pe 4 iunie în fața standului editurii Vremea, unde urma să am nu una, ci două lansări de carte și nu aveam cum să particip la lansarea volumului Angelei Martin despre Gusti, care avea loc cam în același timp. A trecut totuși pentru câteva minute împreună cu Angela să-mi ureze succes.

Rodica Vasilescu, Angela Martin, Augustin Buzura, Sophie & Ulysse Negropontes.  Foto Crisula Ștefanescu




























      Cum era să-mi treacă prin minte că ne vedeam pentru ultima oară? Cum? Mergea încet datorită pierderii parțiale a vederii- de ani de zile scria având în fața ecranului computerului o lupă uriașă. Era însă elegant și surâzător și trecea prin aceste încercări cu seninătate. Cel puțin aparentă.  

       Aflam cu stupoare că în 10 iulie, Gusti ne-a părăsit. Nu mai știu în ce relație era cu lumea cealaltă, dar cu ani în urmă, când ne vizita la München și am stat mai mult de vorbă, abordând în treacăt și acest subiect, descopeream că în adâncul scriitorului continua să trăiască medicul, fascinat de acest extraordinar miracol care este viața și care ar face tot ce-i stă în putință să o prelungească.  

     Mi-aș  fi dorit să-l văd pe Gusti încă mulți ani, să ne întâlnim măcar o dată în an. Soarta a vrut altfel. De acum înainte  Bookfest-ul va fi asociat cu încă o absență. Absența unui alt prieten drag, pe care îl sunam cu câteva zile înainte de sosirea mea, pentru a fixa întâlnirea noastră. Spiritul lui va fi însă, sunt sigură, acolo, printre cărți și alături de prieteni.

De vorbă cu Augustin Buzura. Foto Andi Ștefănescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu