joi, 7 septembrie 2017

5 poezii din volumul Vraja orei


 
O selecție de 5 poezii din volumul de debut, Vraja orei, editura Jurnalul literar, 1998, cu o prefață de Alexandru Ciorănescu și postfață Ana Blandiana.

 

AȘTEPTARE

Te-am așteptat.
De așteptare și de rugă
mă dor anii.

Te-am așteptat.
Înfiorată,
am străbătut în lung și-n lat
aleea cu tăceri
Aleea pașilor spre nicăieri.

Te-am așteptat.
Te-am așteptat la poarta cu săruturi.
Lumina caldă de amurg se prelingea încet pe fluturi.


BOLNAVI DE SPAIMĂ

Suntem fumoși,
tăcuți,
acum, aici,
prezenți și vii.
Bolnavi de spaima
că mâine,
nu pentru noi
ci, pentru fiecare,
separat,
poate începe o nouă zi.


CONVERTIRE

M-am convertit la o religie senzuală.
Sunt când liană,
când zeitate cu mii de brațe
pentru îmbrățișare.
Nimic din trupul tău,
aluat și lut,
de care toată aș vrea să mă pătrund,
să nu rămână în uitare.


VIORI

În zorii moi,
când revenim din noi în lume
ca două semne fără sens,
ca două, acuma rupte, strune,
mie mi-e dor de noi de-aseară,
când ne-acordase Dumnezeu
pe a lumii magică vioară.


CUM TE-AM IUBIT

Cum te-am iubit,
cu câtă disperare,
de mă împiedicam în propriul mers
și gleznele-mi se răsuceau a floare!

Ca o nălucă mă pierdeam în visul tău
și cât aș mai fi vrut să mă visezi, o Doamne!
Frunza cădea pe lungul drum pietros
și ploile mă picurau cu toamne.

Cum îmi spuneam sub arborii aprinși:
iubirea lui și dorul lui de m-ar ajunge,
eu nu în stană de piatră m-aș preface,
ci în femeie, cu sâni grei,
cireșe mari pocnind de sânge.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu